شنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۹۱

نامه ای به سرژ دنی / ژیل دلوز



 .1 سفرهایت در کلمات ، احساس‌های چندگانه‌ای را برایت به ارمغان گذاشته است . از یک سو، در هر جایِ این سفر جهانی را یافته‌ای که به فیلم تبدیل می‌شود و فهمید‌ه‌ای که این محصول عملکردهای اجتماعی تلویزیون است؛عملکردهای ابتدایی کنترل آن. در حالی‌که بدبینیِ انتقادی تو  در برابر آن مایوس و ناامید به‌نظر می‌رسد. و از سوی دیگر ، فهمیده‌ای که فیلم هنوز دارای امکانات بی پایانی‌ست. و اینکه شاید این آخرین سفر باشد . با وجود اینکه تمام سفرها به دیدن آنچه در تلویزیون می گذرد ، خلاصه شده است . آنجایی‌که بدبینی انتقادی تو ...

2.  شما از پیدا کردن ارتباط سینما با تفکر دست نکشیده‌اید و کارکردی شاعرانه و زیبایی شناسانه به نقد فیلم داده اید - در حالی‌که خیلی از معاصران ما تصور کرده‌اند ، برای حفظ جدیت سینما باید به زبان و فرمالیسمی زبان شناسانه متوسل شوند.د.


Gilles Deleuze, “Letter to Serge Daney: Optimism, Pessimism, and Travel”, Negotiations: 1972-1990 - Columbia University Press
...........................................................................................................................

هیچ نظری موجود نیست: